خرید فر توکار و مهتمرین نکات در انتخاب فر

عناوین محتوایی که می خوانیم .

خرید فر توکار و مهتمرین نکات در انتخاب فر

فرها به عنوان یکی از اجزای مهم و لازم در دکوراسیون آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند. فر توکار زیبایی بی نظیری به فضای آشپزخانه می بخشد و بخشی از دکوراسیون آشپزخانه تلقی می گردد. برای خرید فر توکار نیاز به راهنمایی جامع و کاملی دارید. این فر از تجهیزات مهم در آشپزخانه است و برای امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. فر توکار موجود در بازار با یه کارکرد متنوع از جمله فر توکار برقی، فر توکار گازی و فر توکار برقی و گاز عرضه می شود.

فر توکار مناسب باید حداقل یک دهه یا بیشتر دوام و طول عمر داشته باشد. بسیاری از فرها عملکرد درستی در گرم کردن یا پخت و پز ندارند. در واقع پخت و حرارت دهی در آن ها به شکل ناموزون انجام می شود.

همانطور که اشاره کردیم فر توکار در سه نوع برقی، گازی و برقی-گازی عرضه می شود. شما نوع فر توکار را بر مبنای سوخت قابل دسترس آشپزخانه انتخاب می کنید.
برای خرید فر توکار به ابعاد آن توجه کنید. ابعاد فر باید با ابعاد آشپزخانه هماهنگی داشته باشد. در این صورت دکوراسیون آشپزخانه بسیار موزون و هماهنگ به نظر می رسد. برخی از خانم های خانه دار با تصور اینکه بهره مندی از فر توکار تاثیر چندانی در استفاده از فضا ندارد، به ابعاد آن توجه نمی کنند. این تصور عملاً اشتباه می باشد. در واقع فر توکار می تواند تاثیر زیادی در ابعاد و دکوراسیون آشپزخانه داشته باشد.

فر توکار برقی

کنترل های دیجیتال در فرهای برقی و مجهز امروزی استفاده می شوند. این کنترل ها دقیق تر از فرهای گازی عمل می کنند. با کنترل های دیجیتال می توانید به عملکرد لازم برای فر دسترسی پیدا کنید.
فر توکار برقی با تایمر قابل برنامه ریزی همراه است. این تایمرهای مختص پایان یافتن زمان نیست. تایمر به کار رفته در فر برقی حد مشخصی از عملکرد فر را تعیین می کند. در واقع فر در زمان مشخصی آغاز به کار می کند و در زمان معینی کار خود را به اتمام می رساند. در برخی از فرهای برقی می توانید تایمر را از 24 ساعت قبل تنظیم نمایید.
فر برقی در نمونه های هوشمند نیز عرضه می گردد. این فرها قابلیت اتصال به اینترنت دارند و امکان اتصال به گوشی های هوشمند را فراهم می کنند. بنابراین می توانید فر برقی را از راه دور کنترل کنید. به آن ها تایمر دهید، آن ها را روشن یا خاموش کنید.
پخت و پز خودکار و سیستم یخ زدایی از دیگر قابلیت های فر برقی می باشند. این فرها دما و زمان لازم را دریافت می کنند.

فر توکار گازی

فر توکار گازی می تواند به عنوان فر توکار انتخاب شود. این فر نسبت به فر برقی از قیمت کمتری برخوردار است. فرهای گازی می توانند نتایج قابل اطمینانی برای پخت و پز به همراه داشته باشند. فر گازی معمولاً با عرض 60 سانتی عرضه می گردد اما در میزان ارتفاع با هم متفاوت می باشند. فرهای توکار دو تایی می توانند به شکل تمام قد تعبیه شوند. در چنین حالتی فر در سطح چشم فرد واقع می شود. این ارتفاع عملکرد پخت و پز را ساده تر می کند. یعنی به راحتی می توان غذا را از فر بیرون آورد.
فرهای دوتایی برای طراحی زیر میز کار آشپزخانه بسیار کاربردی هستند. فرهای دوتایی گازی بسیار منعطف می باشند.
برای خرید فر توکار گازی عمر مفید فر را مدنظر قرار دهید. فرها باید بیش از 10 سال دوام و طول عمر داشته باشند.

پخت و پز فر گازی

فر انتخابی باید متناسب با نیازهای آشپزی باشد. برای انتخاب فر و اجاق گاز باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید.
توانایی پخت و پز از مهم ترین پارامترهایی است که در خرید فر توکار گازی مورد توجه قرار می گیرد. فرهای گازی برای پخت و پز از دو عنصر گرمایی ثابت در قسمت بالا و پایین بهره مند می شوند. همچنین عناصر گرمایی در کناره فرهای گازی نیز دیده می شوند. امروزه برای پخت و پز از فرهای توکار فن دار استفاده می شود. فرهای فن دار دارای عناصر گرمایشی در کناره یا بالا نیستند. عنصر گرمایشی آن ها در محفظه جداگانه قرار گرفته و هوای گرمایشی داخل محفظه از طریق فن بر روی غذا دمیده می شود. فر توکار باید از قابلیت پخش یکسان و یکنواخت گرما بر روی غذا برخوردار باشد.

فر توکار برقی و گازی

فر توکار برقی و گازی به نوعی از فر گفته می شود که برای شروع به کار و پخت و پز به طور همزمان از دو منبع برق و گاز بهره می گیرد. در ساختار این فر ها هم از شعله پخش کن گازی و هم از المنت های برقی استفاده شده است. عملکرد فر برقی و گازی نسبت به فر گازی خیلی بهتر است اما باید به خاطر داشت که این مدل فر امکانات کمتری نسبت به فر برقی دارد. نکته مهم در خرید فر برقی و گازی این است که حتما برای نصب این فر باید انشعاب جدا شیر گاز در آشپزخانه وجود داشته باشد.

نکات مهم در خرید انواع فر توکار

برای خرید فر توکار به نظرات افراد خریدار درباره فر توجه کنید. بیشتر افراد تجربه های خود را به راحتی با سایرین به اشتراک می گذارند. بنابراین با مطالعه نظرات می توانید اطلاعات جامع و کامل تری درباره انتخاب فر داشته باشید. به عنوان مثال برخی از کاربران تصور دارند که تمیزکننده های پیرولیتی به خوبی عمل نمی کنند.
برای خرید فر باید برندهای مختلف فر را مورد توجه قرار دهید. برندهای مختلف فر از نظر تجهیزات و قابلیت ها با هم تفاوت دارند. برخی از برندها تجهیزات بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می دهند.
برای خرید فر مکان ها و فروشگاه های معتبر را انتخاب کنید. خرید اینترنتی می تواند مزایای بیشتری برای شما به همراه داشته باشد. در واقع شما در خرید اینترنتی قادر به مقایسه امکانات و تجهیزات برندهای مختلف فر خواهید بود. ضمن اینکه قیمت های تصویبی در هر سایت یا فروشگاه با دیگر فروشگاه های اینترنتی قابل مقایسه می باشد.

در ادامه به بررسی چند فاکتور اصلی و تعیین کننده در انتخاب فر می پردازیم

توجه به فن فر

عملکرد اصلی فن در داخل دستگاه، گردش گرما درون فر است. که موجب میشود غذا به صورت کامل و یکنواخت پخته شود. گاهی خانم خانه دار فن فر را خاموش می کنند و به روش سنتی (با استفاده از حرارت دهی بالا، پایین و کناره) اقدام به پخت و پز می کنند. از روش سنتی فر توکار برای پخت و پز پایه های ترد پیتزا و شیرینی پزی پوسته ای استفاده می شود.

قابلیت گریل

گریل باید از دیگر امکانات موجود در فر توکار باشد. با قابلیت گریل می توان پنیر کبابی در نان تست را آماده خوردن کرد. گریل از عناصر مهم گرمایشی می باشد.
فر مناسب باید از توانایی بالایی در پخت و پز برخوردار باشد. پخت و پز با بخار از دیگر قابلیت های فر توکار است. پخت و پز با بخار در سال های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است. چون تاثیر مهمی در روند سلامتی افراد دارد.
در محیط آشپزخانه برای دستیابی به روش های پخت و پز از ابزارهای گوناگون استفاده می شود. به عنوان مثال وجود بخارپز از لوازمی است که برای بخار پز کردن استفاده می شود. با انتخاب فر توکار مناسب می توانید از روش بخار پز کردن در کنار سایر قابلیت های فر بهره مند شوید. در این صورت از تعداد لوازم غیر ضروری و اشغال فضای زیاد در آشپزخانه جلوگیری می کنید.

ارتفاع استاندارد

فر توکار معمولاً درون کابینت آشپزخانه جای می گیرد. فر شما می تواند با ظرفیت زیاد یا کم انتخاب شود. قد حداقل برای راحتی شما در حین کار با فر باید برابر با 60 سانتی متر باشد. برنامه های آشپزخانه، مهمانی و دورهمی های ایام هفته، تعداد اعضای خانواده و … می تواند تعیین کننده خوبی برای ظرفیت فر باشد. حجم داخلی فر توکار بر مبنای لیتر محاسبه می گردد.

فر برقی بخریم یا فر برقی و گازی؟

برای خرید فر برقی و گازی یا برقی باید به آپشن ها، تجهیزات، ظرفیت ابعاد، برند، قیمت، جنس و … آن ها توجه کنید. محصولات را با هم مقایسه کنید و بر حسب هدف خود پیش بروید. در واقع شما از خرید فر چه قصدی دارید؟ آیا به یک فر مجهز با برنامه تایمر نیاز دارید؟ قیمت فر چه تاثیری در انتخاب شما دارد؟ درباره برند فرهای گازی و برقی توکار چه قدر اطلاع دارید؟
به طور کلی فرهای برقی از تجهیزات و آپشن های بیشتری نسبت به فر برقی و گازی برخوردار هستند. تمیزکاری خودکار، سیستم یخ زدایی، پخت و پز اتومات، کنترل از راه دور، پخش گرما به شکل یکنواخت (فن کانوکشن) و … از تجهیزات فر برقی است. فر برقی به گرم شدن نیاز دارد و دماهای بالایی را تجربه می کند.
فر برقی در پخت خشک بسیار بی نظیر عمل می کند. به همین خاطر گزینه خوبی برای خشک کردن میوه، لواشک، پخت شیرینی، کیک و … می باشد.

نحوه تمیز کردن و نظافت فر توکار

تمیزکاری فر از اهمیت زیادی برخوردار است. فرهای توکار به گونه ای طراحی شده اند که تمامی افراد می توانند به راحتی آن را تمیز کنند. فرهای توکار نیاز به تمیزکاری مداوم دارند.
واقعیت امر در مورد فرهای توکار برقی این است که مواد غذایی، روغن باقیمانده درون فر و اجاق گاز می توانند تا 900 درجه سانتی گراد گرم شوند. در این صورت تنها آثار سوختگی یا تردی از روغن و مواد غذایی باقی می ماند. در زمان سرد شدن فر باید مواد و روغن های خاکستر شده را جمع آوری کرد.
بخشی از تمیزکاری فر به شکل هیدرولیتی با بخار آب انجام می شود. برای بهره مندی از تمیزکاری هیدرولیتی نیاز به افزودن آب دارید. آب درون فر بخار می شود. این بخار چربی های درون فر را سست می کند. در ادامه از یک دستمال مرطوب برای تمیزکاری چربی های سست استفاده می شود.
فر توکار برقی در نمونه های مجهز با سطوح تمیز کننده نانو عرضه می شود. این سطوح دفع مواد زائد را فراهم می کنند. در واقع تمیز کردن فر در سطوح نانو به خوبی انجام می گیرد.

ارسال یک دیدگاه